Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych i przedsiębiorców 

wpisanych do rejestru działalności regulowanej


Związek Międzygminny „Gospodarka Komunalna” w Chrzanowie przypomina, że w związku ze zmianami w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888 ze zm.) (dalej także jako „Ustawa”), w dniu 23 września 2021 r. wszedł w życie przepis art. 6 ust. 1c, zgodnie z którym postanowienia umowy, zawieranej przez właściciela nieruchomości niezamieszkałej z podmiotem wpisanym do rejestru działalności regulowanej, muszą zapewniać odbiór wszystkich frakcji odpadów komunalnych zgodnie z wymaganiami określonymi w regulaminie oraz w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ust. 1 Ustawy, tj. selektywnej zbiórki odpadów z podziałem na pięć frakcji: papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bioodpady, odpady zmieszane.

Związek regularnie kontroluje właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, w tym również przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej, w zakresie:

  • posiadania umowy,
  • zgodności postanowień umów z określonymi wymaganiami,
  • posiadania dowodów uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

W przypadku, gdy postanowienia umowy nie spełniają wymagań, o których mowa w art. 6 ust. 1c Ustawy, Zarząd Związku wzywa, na podstawie art. 6 ust. 5b, strony umowy, tj. przedsiębiorcę wpisanego do rejestru działalności regulowanej i właściciela nieruchomości niezamieszkałej, do usunięcia uchybień, w terminie określonym w tym wezwaniu. Po bezskutecznym upływie określonego terminu, umowa wygasa, a Zarząd Związku wydaje decyzję, o której mowa w art. 6 ust. 7 Ustawy.

Dodatkowych informacji udziela Dział Rozwoju i Usług Dodatkowych pod numerem telefonu:(32) 62 32 908 wew. 34.